Extrem de spectaculos, raliul-raid Dakar este şi una dintre cele mai periculoase competiţii sportive ce s-au organizat vreodată. În ciuda eforturilor organizatorilor de a spori măsurile de securitate şi acţiunilor de prevenire iniţiate de către aceştia, şi în acest an a murit o spectatoare chiar în prima etapă.
Cunoscătorii ştiu că la o competiţie automobilistică organizată pe drumurile publice spectatorii se expun unor riscuri atunci când stau lângă zona de rulare a vehiculelor. Aşa se explică şi faptul că ieri spectatorii care au fost loviţi de un automobil 4x4 ieşit în decor nu se aflau într-o zonă autorizată, special amenajată. Una în care probabilitatea de a se produce un accident este mult mai mică, însă nu inexistentă.
Lista celor care au murit în raliul-raid Dakar, din 1979 şi până astăzi, este destul de mare, iar cei care contestă organizarea întrecerii se folosesc mereu de ea pentru a-şi justifica demersul. Iată cum arată ea:
1979
1 mort. Motociclistul Patrick Dodin şi-a pierdut viaţa după o căzătură la startul etapei Agadez-Tahoua. El încerca să-şi fixeze casca şi s-a dezechilibrat din acest motiv.
1981
3 morţi. Trei ziarişti italieni au decedat într-un accident produs la câţiva kilometru după In Salah.
1982
1 mort. Olandezul Bert Oosterhuis a murit tot din cauza unei căzături cu motocicleta sa, înainte de a ajunge în In Ecker. Ziarista Ursula Zentsch (Le Point) şi-a pierdut viaţa lovită de un camion de realimentare. Un copil din Mali a fost lovit mortal de un concurent.
1983
1 mort. Motociclistul Jean-Noel Pineau a căzut pe o zonă de bitum în timp ce se îndrepta spre Ouagadougou. Nu a mai putut fi salvat.
1984
1 mort. Pe când trecea prin Burkina Faso, Dupart a încercat să evite un motociclist care i-a ieşit în faţă, însă automobilul său, Range Rover, a intrat în spectatori. O femeie