Evaluarea Naţională s-a încheiat ieri cu proba de la Matematică, cu subiecte destul de uşoare. Profesorii susţin însă că baremul de corectare ar conţine o eroare şi, ca atare, copiii ar putea fi depunctaţi pe nedrept.
Problema care ar putea face departajarea elevilor de 10 faţă de restul este punctul C de la exerciţiul al doilea, Subiectul III, însă un exerciţiu simplu de la un alt subiect, ”Câte mere are Ana”, ar putea să-i depuncteze cu 30 de sutimi, din cauza unei erori strecurate în baremul publicat de Ministerul Educaţiei, atrag atenţia profesorii.
Câte mere are Ana?
Concret, la punctul 3 de la Subiectul al doilea, unde li se dă elevilor următoarea problemă „Ana şi Bogdan au împreună 7 mere, iar Ana şi Călin au împreună 8 mere. Determinaţi câte mere are Ana, ştiind că, împreună, cei trei copii au 12 mere“, baremul de corectare acordă trei puncte pentru menţionarea numărului de mere pe care le are Călin şi cu două puncte răspunsul la întrebarea ”Câte mere are Ana?”, deşi în cerinţă nu li s-a cerut elevilor să determine câte mere are Călin.
„Este greşit baremul pentru că în rezolvarea exerciţiului pe elev nu-l interesează neapărat câte mere are Călin, cerinţa spune clar că trebuie să afle câte mere are Ana. Într-o problemă nu eşti obligat să rezolvi totul, ci numai ceea ce ţi se cere“, a spus profesorul Adrian Manu de la Colegiul Naţional „Grigore Moisil“ din Capitală.
"Conform baremului, ei punctează un pas intermediar care nu a fost cerut de problemă. Având în vedere că exerciţiul se poate rezolva în mai multe moduri, copiii aveau posibilitatea să ocolească răspunsul la întrebarea