Romania reprezinta un exemplu in ce priveste colectarea si analizarea datelor referitoare la "angajabilitatea" studentilor. Concluzia apartine celui mai recent raport al Bancii Mondiale, care precizeaza ca tara noastra participa cu regularitate la evaluarile internationale in ce priveste sistemul de invatamant. Nu la fel de bine stam la capitolul rezultate ale educatiei, care au ramas la acelasi nivel pentru zece ani, desi fondurile au crescut, arata studiul. Acesta precizeaza ca Romania si Bulgaria au cel mai mare numar de profesori in varsta de peste 50 de ani din Europa de Est si Asia Centrala.
Raportul Bancii Mondiale - "Competente reale, nu simple diplome: Managementul invatamantului pe baza de rezultate in Europa de Est si Asia Centrala" - a fost lansat pe 25 octombrie in Eschborn, Germania, in cadrul celei de a VI-a Conferinte a Bancii Mondiale pe tema educatiei din Europa si Asia Centrala.
Studiul arata ca tarile emergente din Europa si Asia Centrala trebuie sa-si reformeze sistemele de invatamant si formare profesionala pentru a asigura competentele adecvate cerute pe piata muncii. “Una din prioritatile cheie pentru Romania ar fi imbunatatirea competentelor populatiei”, a declarat François Rantrua, Managerul de tara al Bancii Mondiale. “Cu cat educatia este mai relevanta si de calitate, cu atat este mai bine pregatita forta de munca. Prin urmare, educatia oferita astazi in scoli trebuie aliniata cerintelor unei economii bazate pe cunoastere. La fel, nivelul competentelor elevilor si studentilor romani trebuie sa fie similar celui din alte tari ale UE”, a spus Rantrua.
El a adaugat ca “imbunatatirea sistemului de educatie si pregatire profesionala este importanta (…) pentru ca o educatie mai buna va transforma Romania intr-un motor de crestere economica in Europa.”
Descarca de aici raportul integral
R