Desi veniturile in perioada aprilie-septembrie, primul semestru din anul fiscal 2009-2010 au crescut cu 12% pentru PayPoint Romania, fililala locala a procesatorului britanic de plati electronice nu va termina anul pe profit, dupa cum a declarat Mugur Dogariu (foto), directorul general al PayPoint Romania.
Principalul motiv pentru care compania nu va avea profit la finalul lui martie 2010 este criza economica care a afectat mai ales businessul de incarcare electronica a cartelelor preplatite pentru operatorii de telefonie mobila si de televiziune prin cablu, o afacere lansata in august 2008 si care inseamna in jur de 50% din afacerile companiei.
Compania care ofera si servicii de colectare a platilor in numerar pentru facturi a inregistrat in noiembrie afaceri in crestere cu 30-40% mai mult fata de octombrie anul acesta.
Compania are 150 de angajati in Romania si contracte cu 29 de clienti din telecomunicatii, utilitati si servicii financiare dintre care 21 sunt contracte pentru servicii de colectare plati facturi.
Pentru urmatoarea perioada, Dogariu isi doreste sa creasca numarul de puncte care ofera servicii de plati ale facturilor pana la 2,900, la finalul lui septembrie compania avand 2,260 de astfel de terminale, dar si a extinda portofoliul de clienti pentru care colecteaza facturile printre cele mai importante nume targetate fiind Orange si Cosmote Romania.
In prima jumatate a anului financiar 2009-2010 (aprilie - septembrie 2009), veniturile PayPoint Romania au fost de circa 14,7 milioane de euro, mai mult cu 12% fata de aceeasi perioada din 2008.
Intre aprilie si septembrie, PayPoint a procesat in Romania 1,8 milioane de tranzactii de plati facturi.
PayPoint Romania este filiala locala companiei PayPoint cu filiale in Marea Britanie si Irlanda care in mai 2007 a cumparat pentru 15,5 milioane de euro compania PayStore,