Cea mai mare companie din piaţa asigurărilor de viaţă a încheiat anul trecut cu prime brute subscrise de 543 de milioane de lei (129 mil. euro).
Profitul brut al companiei s-a redus însă la jumătate faţă de 2009, de la 93 mil. lei, la 46,5 mil. lei, în urma reducerii unor comisioane din contractele de asigurare şi a cheltuielilor de dezvoltarea de produse noi.
Creşterea afacerilor a încetinit în ultimul trimestru din 2010, când primele subscrise s-au menţinut la nivelul de 139 mil. lei înregistrat în aceeaşi perioadă din anul anterior. În intervalul ianuarie-septembrie 2010, afacerile crescuseră cu 4,3%, la 404 mil. lei.
"Principalele obiective pe care le vizăm în acest an sunt menţinerea cotei actuale de piaţă şi consolidarea poziţiei de lider. După un an bogat în lansări în zona produselor unit-linked (poliţe de asigurare cu componentă de economisire - n. red.), în 2011 ne completăm oferta cu un produs de asigurare de boli grave", a spus Cornelia Coman, directorul general al ING Asigurări.
Vânzările de poliţe unit-linked au crescut cu 39% anul trecut faţă de 2009, ponderea acestor contracte în portofoliul total ajungând la 56%, susţin reprezentanţii companiei.
Prima medie plătită de clienţi pentru poliţele de tip unit-linked a crescut cu 21% în 2010, până la 1.515 lei, datorită cererii pentru produse cu primă unică şi garantarea capitalului investit. De fapt, creşterea agregată de 3%, înregistrată de piaţa asigurărilor de viaţă în primele nouă luni din 2010, s-a datorat produselor cu primă unică lansate de câteva companii, în condiţiile în care majoritatea jucătorilor au înregistrat scăderi.
În paralel, numărul clienţilor ING Asigurări care şi-au reziliat contractele înainte de maturitate a scăzut cu 30%, în condiţiile în care în 2009 piaţa asigurărilor de viaţă fusese afectată de o dublare a numărului de poliţe răscumpărat