Vânzările de periferice pentru calculatoare (mausuri, tastaturi, boxe, camere web etc.) din România vor scădea în acest an până la aproximativ 18 milioane de euro urmând declinul înregistrat de vânzările de computere, estimează Camelia Barbălată, country manager pentru România şi Bulgaria al companiei Logitech, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă.
"După scăderea de 45% din 2009, anul acesta piaţa a scăzut mai încet în primul semestru, cu 25-30%. Dar şi dacă vom avea un sezon bun de vânzări în al doilea semestru piaţa va scădea cu 10-15% la nivelul întregului an", a declarat pentru ZF managerul Logitech. "Cel mai bun an pentru piaţa de periferice din România a fost 2007, când vânzările au depăşit 30 de milioane de euro. În 2008 piaţa a căzut exact când ar fi trebuit să înceapă sezonul de vânzări de sărbători, în luna noiembrie", a spus managerul Logitech.
În 2007 afacerile Logitech au fost de 8 milioane de euro, iar anul trecut afacerile companiei au scăzut cu 30%. "Practic am crescut în 2009 având în vedere că la nivelul pieţei scăderea a fost mai mare. Au pierdut companiile care nu au avut în spate producători puternici, care să le asigure suport financiar şi logistic. De la începutul crizei finanţarea a devenit foarte importantă".
În acest an compania estimează o cotă de piaţă de 25% din piaţa evaluată la 18 mil. euro, după ce în primul semestru veniturile companiei au crescut cu 30%. "Ne-am adaptat la schimbările macroeconomice şi am deschis noi canale de vânzare şi am intrat pe piaţă şi cu produse din segmente pe care în trecut nu le abordam, care au preţuri mai mici", explică managerul Logitech creşterea încasărilor.
Camelia Barbălată spune că principalul rival al companiei în România este Microsoft, iar cele mai bine vândute produse sunt sistemele de boxe. "În România cele mai bine vândute produse Logitech sunt sistemele de bo