În contradicţie cu proverbul „Omul gospodar îşi face vara sanie“, vârful vânzărilor de aparate de aer condiţionat este vara şi în special în zilele caniculare.
Aparatele de aer condiţionat au un grad de penetrare destul de scăzut în ţara noastră. La începutul lui 2010, doar 19,3% dintre gospodăriile din mediul urban deţineau un aparat de aer condiţionat, conform unui studiu Daedalus Millward Brown. Canicula de afară şi promoţiile oferite de retaileri îi împing, însă, pe tot mai mulţi români spre decizia de a cumpăra un aparat de aer condiţionat.
Aparatul de aer condiţionat este un produs cu o sezonalitate foarte accentuată, în perioada de început de vară vânzările crescând exponenţial. Sunt, în general, cumpărături de impuls, generate de momentul manifestării căldurilor insuportabile. În zilele cu temperaturi ridicate, media vânzărilor se triplează faţă de cea înregistrată în zilele în care temperatura se încadrează în limite normale.
Astfel, vara, vânzările de aparate de aer condiţionat au o creştere de 15%. Dacă ne raportăm la numărul de unităţi vândute în anul 2011, comparativ cu anul 2010, acestea au crescut cu 30%, potrivit oficialilor Altex. La eMAG, cel mai mare magazin online din ţară, „încă de la începutul verii se vând cu aproximativ 40% mai multe aparate de aer condiţionat, care beneficiază în această perioadă şi de reduceri de până la 300 de lei.
Am reuşit să vindem chiar peste 150 de aparate de aer condiţionat pe zi“, a declarat Alex Marin, product manager, eMAG. „Evoluția pozitivă a pieței se bazează pe gradul scăzut de penetrare al acestui tip de produse, dar și pe nivelul tot mai accesibil al prețurilor. Până în prezent, vânzările de aparate de aer condiționat au înregistrat o creștere de 11% față de anul trecut, iar la nivelul întregului sezon, estimăm o creștere de până la 25%“, potrivit lui Gabriel Pereș, sales manag