Francizorii incep sa devina din ce in ce mai creativi atunci cand vine vorba de extinderea francizei, acestia venind cu idei din ce in ce mai variate pentru a-si atrage eventualii cumparatori.
In unele cazuri, acestia acorda discount-uri semnificative angajatilor din cadrul francizei care vor sa devina viitori proprietari ai acesteia. O alta idee este introducerea unei versiuni speciale a conceptului, adresata celor care cauta o franciza part-time pentru a-si mari veniturile. Un alt model este oferirea unei garantii prin care cumparatorii isi vor recupera banii.
O data cu dezvoltarea din ce in ce mai mare a francizelor traditionale, dar si cu aparitia altora noi, francizorii aplica diverse tactici pentru a-si asigura longevitatea si succesul propriilor afaceri.
Discount-uri pentru angajati
De exemplu, compania americana Dwyer Group incurajeaza angajatii care lucreaza in cadrul unei francize a companiei sa devina ei insisi proprietarii acelei francize. Astfel, angajatii care lucreaza in cadrul francizei Mr Appliance a companiei pot beneficia de un discount de 10% din costul initial al francizei, care ajunge la 45.000 de dolari, daca mentin aceasta franciza cel putin 2 ani si au succes. Acest discount oferit de companie poate ajunge si pana la 75% in conditiile in care proprietarul acesteia ramane in afacere timp de 7 ani.
“Scopul acestui model este atragerea in randul francizorilor a fostilor angajati, care au deja experienta, probabilitatea ca acea fanciza sa aiba succes crescand considerabil”, este de parere Mike Bidwell, prededinte la Waco, subsidiara din Texas a Dayer Group.
Mark Liston, director de recrutare al Valpak Direct Marketing Systems Inc., companie care are ca obiect de activitatea publicitatea prin posta, afirma ca o data cu inasprirea concurentei, directorii au inceput sa se intrebe: ”Ce trebuie facut pentru a aduce