O "bursa de valori" originala (II)
Actorii s-ar putea imparti in doua categorii: unii care fac arta pentru a trai, iar altii care traiesc pentru a face arta. Cei dintai, si acestia sunt cei mai multi, n-au avanturi mari, dar au pretentii de marire, nu prea au talent (...)".
Liviu Rebreanu
(Director al Teatrului National din Bucuresti intre 1928-1944, cu intermitente)
In cele trei zile de concurs pentru "Sectiunea individual" s-au prezentat 13 absolventi din ultimele promotii, scolarizate la opt Universitati de teatru. Au fost alesi in urma unei preselectii. In ordinea intrarii in competitie, in numarul trecut am prezentat pe cei care in prima zi a Galei si-au sustinut recitalurile. Continuam acum, sa va oferim date despre evolutiile din urmatoarele zile ale concursului.
VICTORIA DICU (Facultatea de Arte, Sectia Actorie, Galati, promotia 2006).
A fost printre cei trei ambitiosi care au dorit sa prezinte, in afara probelor impuse de regulamentul Galei - alegerea unui text care sa-i avantajeze personalitatea si interpretarea unui text impus de organizatori -, un monolog clasic.
A vrut, astfel, sa dea curs initiativei lansate anul trecut de directoarea Teatrului Odeon, Dorina Lazar, care isi dorea sa scoata concurentii din zona selectarii unor texte incarcate de vulgaritate.
Propria selectie a Victoriei Dicu a fost "O rugaciune de prisos" de George Astalos, confesiunile unei calugarite frustrate de cele ale vietii pamantesti. In interpretarea sa, calugarita era un personaj straniu, obsedat sexual, vulgar in atitudini. Actrita manifesta si hibe in rostirea replicilor, soaptele opreau "trecerea rampei" a textului. La proba obligatorie a "desenat" personajele ca pe niste marionete, fiind greu de inteles intamplarile in care erau implicate. Pentru monolog, actrita s-a indreptat spre personajul Frosine din "Avarul