Ioan Holender deplânge faptul că în cadrul Festivalului Enescu, devenit un brand de ţară, se vor să ţine concerte de anvergură în sala de congrese a „Răposatului".
Directorul artistic al festivalului a ţinut să sublinieze că e foarte important, în primul rând, că acest eveniment continuă să existe chiar şi în aceste vremuri de criză pricinuite tocmai de faptul că „peste tot în lume, oamenii au trăit cu mult peste posibilităţile lor, având tendinţa de a mânca, bea, călători, cheltui, acapara mult prea mult". Holender a vorbit apoi despre numeroasele activităţi din cadrul festivalului: „Pot să spun cu mâna pe inimă că nicăieri în lume vreun festival nu adună la un loc atât de multe valori", amintindu-i apoi, printre alţii, pe dirijorii Zubin Mehta, Vasily Petrenko şi Daniel Barenboim, ce vor conduce orchestre de top precum Staatskapele din Berlin, Orchestra Filarmonică a Israelului sau Royal Liverpool Simphonic Orchestra. În cele 25 de zile de festival, vor avea loc peste 160 de evenimente artistice, de la concerte simfonice ale marilor orchestre şi concerte de cameră la spectacole de operă şi balet, recitaluri, dar şi tradiţionalul Concurs Internaţional „George Enescu", un simpozion de muzicologie, workshop-uri şi chiar expoziţii de artă. Unul dintre cele mai aşteptate spectacole este cel al Baletului Naţional din Santiago de Chile în coregrafia lui Gigi Căciuleanu, eveniment care se desfăşoară sub egida Întâlnirilor JTI.
„O sală mai proastă nu am putea construi"
Profitând de prezenţa unui număr atât de mare de oficialităţi, Ioan Holender a ţinut să spună că Sala Palatului este un spaţiu absolut impropriu pentru concerte simfonice. „O sală mai proastă nu s-ar putea construi. Nu numai că are mari probleme de acustică, dar este şi asociată cu imaginea Răposatului. Chiar de 20 de ani încoace nu am fost în stare să construim un spaţiu ca să nu mai fim