Sfârşitul de an 2009 a adus o veste mare pentru iubitorii Formulei 1: Michael Schumacher va reveni pe circuit, ca pilot la echipa Mercedes GP, nu în calitate de consilier al lui Ferrari, cum s-a întâmplat din 2007 încoace.
Fără să surprindă - zvonul era vehiculat în presă de ceva timp şi, în plus, germanul fusese pe punctul de a concura pentru Scuderia, toamna trecută, după ce Felipe Massa a suferit accidentul din Ungaria -, întoarcerea în competiţie a celui care a câştigat şapte titluri mondiale, record pentru F1, va amplifica interesul fanilor.
Şi va mări şi numărul spectatorilor prezenţi la curse - în septembrie trecut, când revenirea lui Schumi părea iminentă, biletele la Marele Premiu al Belgiei s-au vândut precum pâinea caldă.
Interesul pentru Formula 1 va marca, aşadar, o creştere semnificativă faţă de cel existent în ultimii ani. Iar o competiţie cu Michael Schumacher pe linia de start, alături de alţi trei campioni mondiali - britanicii Jenson Button şi Lewis Hamilton, precum şi spaniolul Fernando Alonso - se anunţă a fi captivantă. În plus, actualul pilot Mercedes are ocazia de a egala reuşitele lui Alain Prost si Niki Lauda, cei care au recucerit titlul mondial dupa ce facusera o mica pauză.
Revenirea lui Schumi se produce însă într-un moment dificil pentru întreg sportul mondial, îndeosebi pentru cel automobilistic, precum şi pentru economia mondială. Încă din 2008, mai mulţi importanţi constructori de automobile au părăsit „Marele Circ".
Mai întâi Honda. Apoi Toyota şi BMW. Nici Renault nu stă pe roze, fiind nevoită să cedeze o parte din acţiunile echipei sale, iar Bridgestone, unicul furnizor de pneuri din Formula 1, a anunţat că va pune punct colaborării la sfârşitul anului viitor.
Aşadar, vremurile nu sunt tocmai bune. Şi nu întâmplător, angajarea lui Schumi nu a bucurat pe toată lumea. Angajaţii uzinei din Bre