După cinci luni de lucrări, dar cu tot atâtea luni înainte de termenul din contract, podul de la Zizin a fost finalizat şi redeschis circulaţiei. Ieri, primele maşini au putut să circule pe acest pod, iar şoferii s-au declarat absolut încântaţi de cum arată acum acest pasaj. Lucrarea de reparaţie capitală a podului, care s-a dovedit la început că nu avea structura de rezistenţă necesară, a fost realizată de firma Recon şi a costat 3,2 milioane de lei, bani asiguraţi din creditul de 30 milioane de euro accesat de Primăria Braşov de la BCR, în anul precedent. Lungimea totală a lucrării este de 284 de metri. În cadrul lucrării s-au refăcut total partea de dedesubt, partea superioară a pasajului, s-a lucrat la lărgirea lui, la amenajarea pasajului pietonal stânga – dreapta, iar acum se lucrează sub pod, unde se amenajează locuri de parcare şi va fi resistematizată circulaţia.
„Am terminat lucrarea mai repede, în special pentru a da drumul circulaţiei maşinilor, să putem face legătura cartierului Uzina 2 cu restul oraşului. Locuitorii de aici, până acum, trebuiau ori să ocolească mult cu maşinile, ori să traverseze pasajul de cale ferată pe jos, ceea ce înseamnă totuşi un pericol. Şi cei din oraş care au treabă în această zonă sau lucrează la firmele de pe platforma Carfil şi pe celelalte din jur se confruntau cu această problemă. Şi cei care locuiesc în zona Tărlungeni care vin în oraş la muncă şi care trebuiau să ocolească mulţi kilometri. Lucrarea de refacere capitală a podului era absolut necesară, deoarece reprezenta deja un pericol public. Acum 30 de ani, când s-a făcut, podul nu a fost proiectat pentru traficul intens şi greu care este acum”, ne-a declarat primarul Braşovului.
Restricţii de tonaj
Chiar de ieri, poliţiştii comunitari şi cei de la Poliţia Rutieră vor interzice accesul maşinilor cu un tonaj mai mare de 7,5 tone. Şi acest luc