OLYMPUS DIGITAL CAMERA / Foto: Cristian Crisbăşan Conţinutul revistelor numite "glossy" a ajuns să fie, pentru spirit, ceea ce sunt MDM-ul şi "E"-urile din mezeluri pentru metabolism. Procesul de alterare a fost exact la fel: carnea naturală a fost înlocuită progresiv cu o tocătură "roz-bonbon" de care azi fug până şi câinii. Formele şi ambalajele sunt din ce în ce mai "frumoase", dar conţinutul din ce în ce mai toxic pentru trup şi minte.
Totul a devenit artificial, superficial, calp şi este foarte toxic prin inducerea unor imagini false în mentalul colectiv, mai ales pentru tineri. Asta pentru că departamentele de marketing şi publicitate din mass-media nu sunt nişte servicii puse în slujba gazetăriei de conţinut editorial, ci exact invers publicaţiile au devenit nişte simple instrumente ale marketingului şi publicităţii cu singura menire de a produce cât mai mulţi bani indiferent cum şi de a satisface imensul ego al agenţiilor de publicitate şi al clienţilor acestora. Nu sunt împotriva publicităţii, dar detest publicitatea arogantă, agresivă, stupidă, manipulatoare, băgată în creier cu forţa drept informaţie de calitate şi conţinut.
În 2000, m-am aflat într-o echipă de creativi seniori care a supervizat editarea şi lansarea unei reviste pentru adolescenţi "SUPER!". La început, a avut oarecare succes, dar într-un final s-a bucurat de-o viaţă scurtă.
La un moment dat, s-a pus problema conceptului editorial şi creativ de realizare a paginilor de modă pentru adolescenţi. Am spus: "Moda reală nu are nimic de a face, de fapt mai ales în cazul adolescenţilor cu ceea ce oferă vitrinele magazinleor, revistele glossy şi prezentările de modă. Trebuie să comunicaţi cu tinerii, să-i cunoaşteţi, pentru că ei sunt extrem de creativi. Au bani puţini, dar se descurcă cumva se îmbracă foarte frumos, avangardist, îndrăzneţ, provocator, fac nişte com