Bancile si institutiile financiare nebancare pot solicita clientilor informatii mai cuprinzatoare decat minimul prevazut in regulamentul BNR privind cunoasterea clientelei, indiferent de produsul sau serviciul bancar pe care il utilizeaza sau solicita, arata ARB si banca centrala, citate de Mediafax.
"Regulamentul BNR 9/2008 stabileste standardele minime pentru elaborarea de catre institutiile de credit si cele financiare nebancare inscrise in Registrul special a propriilor norme de cunoastere a clientelei ca parte esentiala a administrarii riscului de spalare a banilor si de finantare a terorismului. In acest context, solicitarea de informatii de catre fiecare entitate in parte poate avea o arie mai larga de cuprindere decat minimul prevazut de regulament", se mentioneaza intr-un comunicat comun al Asociatiei Romane a Bancilor (ARB) si Bancii Nationale a Romaniei.
Cele doua institutii precizeaza ca, indiferent de produsul sau serviciul bancar pe care il utilizeaza sau solicita, clientii institutiilor trebuie sa furnizeze informatiile cerute pentru a se asigura ca efectuarea tranzactiilor solicitate nu va fi intarziata pana la actualizarea datelor.
Potrivit regulamentului BNR, toate institutiile de credit si institutiile financiare nebancare inscrise in Registrul special trebuie sa obtina de la clientii persoane fizice, in cel mai scurt timp, cel putin informatii privind numele si prenumele si, dupa caz, pseudonimul, data si locul nasterii, codul numeric personal sau un alt element unic de identificare similar, domiciliul si resedinta,
numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica dupa caz, nationalitatea, ocupatia si numele angajatorului ori natura activitatii proprii, functia publica importanta detinuta, daca exista, si numele beneficiarului real.
In cazul persoanelor juridice, regulamentul bancii centrale pre