Românii care vor să îşi repare, pe baza poliţei RCA, maşina avariată au la dispoziţie trei variante. O soluţie este să solicite încasarea banilor cuveniţi drept despăgubire înainte de efectuarea reparaţiilor, iar apoi să îşi aleagă orice service auto. Firma de asigurare va calcula valoarea despăgubirii în funcţie de preţurile practicate de service-uri.
"Utilizând această modalitate de încasare a despăgubirii înainte de efectuarea reparaţiilor, prevăzută de normele CSA, păgubitul nu va mai avea nicio grijă legată de eventuale probleme de decontare între societatea de asigurare şi unitatea reparatoare", arată reprezentanţii Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).
O altă variantă pe care o au şoferii păgubiţi este să meargă la un service cu care firma de asigurări care a emis poliţa RCA nu are încheiată o convenţie. "În acest caz, plata se face în termenul prevăzut de normele emise de CSA, respectiv de maximum 10 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii răspunderii şi cuantificării daunei", precizează CSA.
O a treia soluţie pe care o are un şofer cu maşina avariată este să se adreseze unei unităţi reparatoare care are o convenţie încheiată cu firma de asigurare. "În această situaţie, colaborarea dintre societatea de asigurare şi unitatea reparatoare se face în condiţiile convenţiei, iar decontarea se face la termenele agreate de comun acord şi care pot fi mai mari decât cel termenul prevăzut de norme, respectiv maximum 10 zile", menţionează CSA.
Firmele de asigurări, acuzate de distribuitorii de piese auto că impun service-urile clienţilor
Reacţia CSA vine ca răspuns la un comunicat recent al Asociaţiei Distribuitorilor de Piese Auto din România (ADPAR) în care asociaţia a acuzat firmele de asigurări ce emit poliţe RCA că îi împiedică pe păgubiţi să îşi aleagă service-ul unde să îşi repare maşina avariată