În 2007 s-a vorbit mult despre filmul lui Joe Wright „Atonement"/ „Remuşcarea", o poveste de dragoste între personajele interpretate de Kyra Knightley şi James McAvoy, distruse de Saoirse Ronan.
Fetiţa cu nume complicat de pronunţat şi turnătoare din fire în scenariul de acum patru ani, este readusă în atenţia publicului şi probabil în aşteptarea Oscarurilor, de acelaşi realizator care o transformă într-un fel de Nikita (nu Hruşciov, ci agenta secretă întrupată cândva de Anne Parillaud şi ulterior de Peta Wilson în serialul cu acelaşi nume).
Încă minoră, chiar şi în viaţa de toate zilele, actriţa irlandeză pare mai dură ca niciodată şi o puteţi regăsi şi pe genericul recentei producţii prezentate la TIFF „The way back" în care joacă şi ai noştri Alexandru Potocean şi Dragoş Bucur. Hanna este o fetiţă stranie, cu apucături de Bruce Lee şi Robinson Crusoe, în acelaşi timp, antrenată de un foarte reuşit Eric Bana, australianul căruia îi stă infinit mai bine cu barbă, pentru că scapă de amprenta verzuliului Hulk.
Viitoarea asasină, căci pentru asta este pregătită, se descurcă perfect, inclusiv în mânuirea arcului, instrument de luptă de care pare să-şi fi amintit mai toţi cineaştii, inclusiv în cutremurătorul „Trebuie să vorbim despre Kevin", prezentat la Cannes în competiţia oficială, în care apărea şi Tilda Swinton, ce pare a fi o rudă apropiată a spelbei Saoirse Ronan.
Oficial este vorba despre o coproducţie europeano-americană (scenele de început fiind turnate în Finlanda), dar sunt cooptate şi alte continente. Din ţara cangurilor este adusă şi Cate Blanchett, mai puţin reuşită ca de obicei, într-un rol de antipatică supremă (s-a mai văzut şi în „Indiana Jones"), violentă şi periculoasă, dispusă chiar să tocmească un mercenar, pentru care Tom Hollander se descurcă foar¬te bine pe post de mutant genetic criminal.
Personajele negative sunt