Este pentru a doua oara cand Vasile Muresan-Murivale, pictor profesionist si membru al Uniunii Artistilor Plastici, isi etaleaza public, cu frenezia-i cunoscuta, parti ale vastului sau proiect de panoramare a universului uman contemporan, a celui artistic si autohton indeosebi, folosind ca pretext ideatic si figurativ absolut, dar si ca laitmotiv al constructiei sale plastice, faimoasa Geneza a lui Michel-Angelo din Capela Sixtina. O face cu mijloacele omului zilelor noastre, intr-o abordare nici exaltat contemplativa, nici excesiv polemica, cu tehnici de o surprinzatoare variabilitate si intr-o viziune ce apartine in mod evident sensibilitatii si conceptiilor existentiale postmoderne.
Fara a apela la retorica sau gestica frondei non-conformiste, Murivale nu ezita sa se situeze explicit de partea celor ce simt nevoia "sa traiasca si sa se exprime creativ" in spiritul si in palpitul timpului caruia ii apartin. O afirma in orice instanta s-ar afla, iar lucrarile sale probeaza fara drept de tagada aceasta apartenenta a sa.
Cum se intampla si de aceasta data, in somptuoasele spatii ale Cazinoului de la Casa Vernescu, de pe Calea Victoriei. Sixtina 008, cum se numeste expozitia, in buna parte anume conceputa pentru ambianta cu totul speciala a acelui vestigiu arhitectonic, incarcat de istorie si farmec romantic, numara nu mai putin de 70 de tablouri si mari compozitii parietale, distribuite in totalitatea incaperilor. Expozitia, instalata totusi intr-un spatiu atipic, copleseste nu atat prin supralicitarea numerica a campurilor vizuale ale celor dinauntru, cat prin maniera in care reuseste sa intre in acord cu mediul si cu cele ce se intampa acolo - detalii arhitecturale si decorative, mobilier, evenimente si animatie specifice mentalitatii.
Evident, programul expozitional al celor ce patroneaza azi Casa Vernescu este intr-o masura apreciabila