Pentru români, telefonul mobil sau laptopul este un simbol al statutului social, care atrage atenţia celorlaţi, arată un studiu recent. Suferim de un complex de inferioritate, aşa că arătăm cu ostentaţie ce deţinem. Cheile de la maşina de lux sau telefonele mobile aruncate pe masă ne fac să ne simţim mai puternici.
Românii sunt ataşati de mobilele pe care le folosesc şi ar fi dispuşi să renunţe la multe lucruri pentru telefonul lor, arată un studiu prezentat de Intel. Se pare că motivul care îi face atât de ataşaţi de dispozitiv este tocmai ceea ce spune celularul despre ei. Întrebaţi dacă sunt de părere că dispozitivele mobile sunt simboluri care fie le indică statutul social, fie au menirea de a atrage atenţia, 67% din cei intervievaţi au răspuns afirmativ, procentaj care ne situează între primele locuri în topul celor 16 ţări participante la studiu. La acest capitol suntem întrecuţi doar de turci, după cum arată cercetarea, 70% din ei poziţionând telefonul mobil printre obiectele care indică statutul social.
Citeşte aici studiul complet
Cătălin Botezatu şi mobilul-bijuterie
Multe vedete s-au expus în presă cu telefonul lor mobil, de multe ori foarte scump. Printre acestea şi designerul Cătălin Botezatu, cel care a deţinut un telefon Vertu de peste 7.000 de euro. „Am folosit mulţi ani Vertu. M-am înţeles foarte bine cu acest tip de telefon şi l-am considerat o bijuterie, mai mult decât un dispozitiv de pe care suni şi la care răspunzi. Este ca un ceas valoros, pe care îl accesorizezi la o ţinută frumoasă", spune Botezatu. De curând a trecut la Blackberry pentru că a simţit nevoia să comunice prin emailuri si internet. „Am fi tentaţi să credem că telefonul reflectă statutul social. Însă nu este o regulă", mai spune Botezatu.
„Arăţi tuturor că îţi permiţi"
Sergiu Dima, un tânăr de 28 de ani din Capitală, e