Vanzarile Teraplast au crescut im primele trei luni cu 13,5% la 11,4 milioane de euro, insa profitul s-a redus cu 37%, la mai putin de un milion de euro.
Producatorul de profile din PVC Teraplast Bistrita (TRP) a inregistrat in primele trei luni din acest an un profit net de 2,4 mil. lei (0,66 mil. euro), cu 37,7% sub cel realizat in perioda similara din 2007 si sub cel bugetat de companie, de 3,4 mil. lei (0,92 mil. euro). Afacerile companiei au evoluat in concordanta cu asteptarile companiei, acestea majorandu-se in primul trimestru cu 13,5%, pana la 42 mil. lei (11,4 mil. euro).
Rezultatele sunt neconsolidate, raportarile fiind realizate in baza standardelor romanesti de contabilitate (RAS).
Nerealizarea la nivelul castigului bugetat de Teraplast a fost cauzata in principal de cresterea peste previziuni a cheltuielilor cu materiile prime, care au avansat in intervalul ianuarie-martie cu 19,3% fata de aceeasi perioada din 2007, in conditiile in care compania anticipa o stagnare a lor.
Pentru a suplini costurile mai mari cu materiile prime, in care ponderea cea mai mare o au granulele de PVC, respectiv granulele de polipropilena, compania a majorat in luna februarie preturile la profilele din PVC cu 13% si la tevi cu 8%. Efectele acestei masuri se vor vedea abia din trimestrul al doilea, se arata in raportul companiei.
"Cresterea noastra puternica din trimestrul I, in ciuda faptului ca in ianuarie a fost iarna aspra in toata jumatatea de sud a tarii, confirma faptul ca sectorul constructiilor in Romania continua sa accelereze. Cresterile de volume, combinate cu cresterea de preturi operata in 15 februarie, ne dau convingerea ca vom atinge tintele de buget pe anul 2008", a declarat Emanoil Viciu, directorul general al Teraplast.
Rezultatul aferent primul trimestru a fost influentat negativ si de costurile mai mari c