Concept store si spa sunt doua concepte atractive intrate in ultimii ani pe piata romaneasca, dar din pacate gresit intelese in unele cazuri. Desi numarul lor creste (piata spa a crescut cu 50% intr-un an), nu toate cele care se numesc asa se incadreaza in definitie si nu toate arata asa cum le-ar cere-o standardele.
De asemenea, de cativa ani se duce o lupta muta intre cateva magazine bucurestene, fiecare sustinand ca a fost primul concept store de la noi. Dezbaterea ar trebui sa fie insa despre care dintre ele e cu adevarat ceea ce sustine. La fel in cazul spa-urilor (in esenta centre de relaxare), care la noi penduleaza intre centre de frumusete si clinici. "De la spa trebuie sa pleci plutind", spune Domnica Ghika, proprietara Derma Gen Cosmetic, iar asta nu se poate daca tocmai ai fost supus unui tratament agresiv de slabire sau gimnastica. La noi, pretinse "spa"-uri tind sa includa si coafor, cosmetica, solar, manichiura, remodelare corporala, programe de slabit si chiar liftinguri.
Apoi, uneori nu se face nici diferenta dintre centre de sanatate si spa, in oferte aparand cuvinte precum kinetoterapie, homeopatie, ultrasunete, programe de recuperare medicala.
Dar ce inseamna spa, de fapt? Un loc unde scopul suprem e relaxarea, un fel de lume paralela unde evadezi din cotidian. Domnica Ghika, specialist din zona cosmeticii cu studii in Franta, explica: "Spa inseamna un masaj relaxant, muzica de un anumit fel, lumanari parfumate, lumina joasa, o atmosfera speciala, bien être, zen.
De asemenea, produsele spa trebuie folosite numai intr-un anumit fel, de catre anumiti specialisti, intr-o anume atmosfera. Muzica spa trebuie sa fie foarte relaxanta, ambientala, compusa special (dar si selectii din clasici - Grieg, Ceaikovski) si schimbata in functie de proceduri". Personalizarea e importanta, e obligatoriu ca fiecare client sa completeze o fisa