Administraţia Sectorului 1 a Municipiului Bucureşti a eliminat birocraţia din tranzacţiile imobiliare care vizează terenuri sau construcţii situate pe raza administrativă a Sectorului 1. Sursa: Rompres
Pentru orice tranzacţie imobiliară, contribuabilii erau nevoiţi, înainte de a ajunge la notariat, să treacă pe la sediul Direcţiei Generale de Impozite şi Taxe Locale (DGITL) Sector 1 pentru a obţine certificatul de atestare fiscală. Apoi, după tranzacţia de la notariat, atât vânzătorul cât şi cumpărătorul erau nevoiţi să meargă din nou la sediul DGITL, pentru radierea, respectiv înscrierea pe rolul fiscal al imobilului tranzacţionat.
Începând de vineri, 7 iunie 2013, pentru tranzacţiile imobiliare nu mai este necesară deplasarea la sediile DGITL pentru obţinerea certificatului de atestare fiscală necesar vânzării-cumpărării de imobile situate pe raza administrativă a Sectorului 1 și pentru efectuarea operațiunii de înscriere/radiere de la rolul fiscal a imobilelor.
Acest lucru este posibil datorită protocolului de colaborare dintre DGITL Sector 1 şi Camera Notarilor Publici din Bucureşti, înţelegere în baza căreia Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale a Sectorului 1 transmite cabinetului notarului, în format electronic, documentele necesare efectuării unei tranzacţii imobiliare.
Sistemul informatic permite realizarea operaţiunilor de eliberare a certificatelor de atestare fiscală precum şi, la cererea contribuabilului, de înregistrare/ scoatere din evidenţa fiscală a unor bunuri imobile.
Securitatea sistemului informatic, autentificarea utilizatorilor pe bază de certificate digitale calificate și confidențialitatea datelor transmise între utilizatori este asigurată de Serviciul de Transmisiuni Speciale (STS).
„Prin această colaborare cu Camera Notarilor Publici din Bucureşti am reuşit să eliminăm birocraţia din tranzacţiile imobili