Clasamentul audienţelor acestui început de an nu ne oferă nici o surpriză. Conform măsurătorilor din luna ianuarie, în mediul urban conduce PRO TV, urmat de Antena 1, pe locul 3 se află Kanal D, iar pe 4 Antena 3. RTV a urcat pe locul 5, iar OTV, pe vremea cînd încă mai emitea, a căzut pe locul 30.
Siguranţa poziţiei de lider a PRO TV, care nu poate fi doborît de eternul challenger Antena 1, îi conferă acestui post stabilitate, maturitate şi-i permite să fie, pe alocuri, şi o televiziune responsabilă. Asta spre deosebire de canalul România TV de exemplu, care, în disperarea de a urca în clasament, e dispus la orice compromis (moral sau legal, după cum am văzut la moartea lui Sergiu Nicolaescu). Semnificativ, în cazul postului lui Sebastian Ghiţă, e că ascensiunea lui a coincis cu prăbuşirea audienţelor OTV. Noul OTV este RTV, iar amatorii de senzaţionalisme şi mizerii – deloc puţini, după cum o demonstrează cifrele – au migrat înspre acesta din urmă.
DE ACELASI AUTOR Să ne privim în oglindă! De Paşti, femeia se cere bătută Bucate de post, cu girofar Bezna de la ”Nocturne” Deşi Antena 1 copiază orice mişcare a PRO TV, nu poate să detroneze televiziunea lui Adrian Sîrbu. Are PRO TV Vocea României, vine şi Antena 1 cu o emisiune similară, X Factor; difuzează PRO TV un cooking show, Master Chef, postul lui Dan Voiculescu cumpără şi el un format internaţional, TopChef; are PRO-ul audienţe mari cu Dansez pentru tine, se trezeşte şi Antena să facă emisiunea România dansează. Deşi realitatea demonstrează că e o strategie greşită, oamenii lui Voiculescu se încăpăţînează să meargă pe drumul acesta perdant, în care să fie în permanenţă cu un pas în urma televiziunii din Pache Protopopescu. Locul 2 le-a creat probabil un automatism: să copieze mişcările vedetei – care astfel dă tonul, creează moda. Sau poate că nu au imaginaţie. Aşa stînd lucrurile, vor fi perm