Proiectul Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav a ajuns la faza discuţiilor finale. În acest sens, luni, la Braşov vor veni reprezentanţilor tuturor băncilor care vor asigura finanţarea proiectului - reprezentanţii Intecan, firma care a câştigat licitaţia de execuţie, şi alţi investitori.
Iancu Vespasian, consilierul judeţean care coordonează Comisia pentru realizarea Aeroportului, spune că în cadrul seminarului care va avea loc a doua zi vor fi discutate amănunte ale proiectului, vor fi făcute evaluări şi, cel mai probabil, va fi luată şi o decizie finală în privinţa realizării aeroportului. „În ceea ce priveşte procedura de înscriere a terenurilor date de la ADS pentru aeroport, sper că luni voi avea extrasele CF. Singura problemă o reprezintă Hotărârea de Guvern 41/1997, prin care s-a aprobat realizarea Aeroportului la Ghimbav, în care se stipulează, la articolul 2, că la finalul investiţiei pistele de decolare şi aterizare, căile de rulare şi platformele pentru îmbarcare-debarcare, precum şi terenurile pe care sunt amplasate intră de drept în patrimoniul statului, conform Legii 213/1998. Dar această lege face referire la aeroporturile care au fost făcute înainte de 1990. Cum poţi să ceri terenurile pe care se realizează o investiţie privată?”, se întreabă, retoric, Iancu Vespasian.
În încercarea de eliminare a acestui articol, marţi, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, va merge la Bucureşti, împreună cu juriştii, pentru a susţine contradicţia din lege. Proiectul Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav a ajuns la faza discuţiilor finale. În acest sens, luni, la Braşov vor veni reprezentanţilor tuturor băncilor care vor asigura finanţarea proiectului - reprezentanţii Intecan, firma care a câştigat licitaţia de execuţie, şi alţi investitori.
Iancu Vespasian, consilierul judeţean care coordonează Comisia pentru