Cu 17 ani in urma, Arno Bohn, pe atunci CEO al Porsche, ii scria lui Ferdinand Piech pentru a-i sugera nepotului fondatorului producatorului german de automobile sport sa demisioneze din cadrul consiliului de supraveghere al companiei, aflata pe atunci in pragul falimentului. Cateva luni mai tarziu, scrie Financial Times, Bohn a fost cel care a parasit grupul. Plecarea acestuia a reprezentat o dovada timpurie a puterii "factorului Piech", a modului in care liderul neoficial al uneia din cele doua familii ce detin Porsche isi impune deciziile.
"Factorul Piech" a fost din nou evident in ultimele luni, in conditiile in care Porsche incearca sa depaseasca situatia de criza in care se afla. O incercare indrazneata de a prelua Volkswagen, cel mai mare producator de automobile al Europei, al carui consiliu de supraveghere este condus de Piech a esuat dupa ce criza economica globala a creat probleme de finantare si a dus la o dramatica deteriorare a vanzarilor de automobile, in timp ce politicienii au pus obstacole in calea sa.
In loc sa se dea batut, Piech, in varsta de 72 de ani, a incercat sa intoarca situatia impotriva celor care i-au blocat ambitiile stabilind un plan alternativ de creare a unei companii integrate, el urmand sa detina controlul. Actiunile sale au amplificat conflictul dintre cele doua familii care detin Porsche.
Interesele personale, mai presus decat cele ale familiei
Un bancher din Frankfurt care il cunoaste bine pe Piech spune: "Nu este vorba de mostenirea familiei sale, dupa cum cred unii. Este vorba despre putere personala. Este chiar dispus sa riste viitorul familiilor".
Daca va reusi, Piech va fi indeplinit visul de a uni numele Porsche si Volkswagen. Eforturile lui Piech de a reuni Porsche si VW au inceput in anii '70, cand a fost introdusa o regula conform careia actionarii Porsche nu ar trebui sa lucreze in m