Preocupate să reducă factura la energie, tot mai multe companii investesc în centrale electrice proprii. Proiectele anunţate până acum au o valoare totală de 1,5 miliarde de euro. Consumatorii mari au ajuns la exasperare. Statul nu face investiţii în companiile de energie, aşa că producţia lor vine din unităţi ineficiente, la preţuri mari. Prin urmare, consumatorul s-a decis să devină producător, deşi el ar trebui, de fapt, să producă aluminiu sau sucuri“. Aşa
Preocupate să reducă factura la energie, tot mai multe companii investesc în centrale electrice proprii. Proiectele anunţate până acum au o valoare totală de 1,5 miliarde de euro.
Consumatorii mari au ajuns la exasperare. Statul nu face investiţii în companiile de energie, aşa că producţia lor vine din unităţi ineficiente, la preţuri mari. Prin urmare, consumatorul s-a decis să devină producător, deşi el ar trebui, de fapt, să producă aluminiu sau sucuri“. Aşa explică directorul Institutului Român de Energie, Jean Constantinescu, tendinţa tot mai vizibilă a marilor companii de a deveni independente energetic şi de a se debranşa, astfel, de la sistemul centralizat. Ultima veste de acest tip a venit din partea companiei de îmbuteliere Coca-Cola HBC, care a decis să aloce 30 milioane de euro pentru construcţia a două centrale electrice ce vor asigura necesarul de consum al fabricilor de la Ploieşti şi Timişoara. Potrivit reprezentanţilor companiei, „decizia construirii acestor centrale a fost luată ca urmare a rezultatelor obţinute (...) la unitatea de producţie din Ungaria, unde în primul an de funcţionare s-au redus emisiile de CO2 cu 43%. În acelaşi timp, costurile cu energia au scăzut cu 400.000 euro“.
Primul pas, în urmă cu trei ani
Până în momentul de faţă, pe piaţa locală au fost finalizate doar două proi