Programul Rabla a debutat la Braşov cu o coadă lungă de... jumătate de kilometru. Unii braşoveni s-au pus să aştepte încă de duminică seara, dormind în maşină pentru a prinde un loc fruntaş. Luni dimineaţa, REMAT a întârziat începerea programului, din cauza unei modificări birocratice comandate de funcţionarii de la Bucureşti. Cireaşa de pe tortul de rugină a fost „coada pilelor”: nu mică le-a fost mirarea celor care au venit cu noaptea-n cap să vadă că tot... codaşi au rămas, alte rable mai şmechere tăindu-le faţa.
Prima zi de colectare a rablelor a strâns în faţa depozitelor REMAT cozi de-a dreptul comuniste. Oamenii au venit cu o seară înainte să ajungă primii. Cel puţin 15 braşoveni au dormit în rablă peste noapte, iar la ora deschiderii erau deja 60 de maşini la coadă. „Eu am stat de ieri seară ca să ajung la ora 9 la serviciu. Am dormit toată seara în maşină, şi nici la serviciu nu m-am mai dus. Din `89 nu am mai stat la o asemenea coadă. Atunci mă aşezam la coadă fără să ştiu de ce. Nu ştiam ce primim: de la nechezol, la portocale, carne...”, a declarat Constantin Bucur, unul din participanţii programului Rabla.
„Când s-a dat drumul la maşini, au intrat unii în faţă”
Răbdarea stăpânilor de rable „a ruginit” după ora 9, când se aşteptau să înceapă programul cu publicul. Stupoare, au mai avut de stat o oră şi jumătate. Apoi, când să intre pe poarta REMAT-ului, un fenomen denumit „coada pilelor” le-a luat faţa. „Stau de la 4 dimineaţa. Eu eram al 15-lea, rămase de duminică seara. Apoi, când s-a dat drumul la maşini, au intrat unii în faţă. Cine ştie ce aranjamente au avut”, a declarat Ioan Asofei. „Programul era de la 8 dimineaţa, dar au dat drumul la maşini abia pe la 10.30. În ritmul în care se mişcă, nu ştiu dacă mai prind azi”, se plânge un alt „codaş”. Bogdan Spirea, şeful Departamentului Comercial de la REMAT Braşov, a decl