Camerele de filmat sau scena nu o sperie deloc pe Ilinca, o fetiţă mică, bruneţică cu ochii mari şi un zâmbet molipsitor. La doar şase ani, fetiţa este mai dezinhibată şi mai singură pe ea decât un adult care ar trebui să ţină o prezentare în faţa colegilor de la serviciu. Ilinca merge la cursurile şcolii Micile Vedete de un an de zile.
Educaţia prin tehnici împrumutate din teatru stimulează inventivitatea copiilor şi îmbunătăţeşte procesele de memorare şi asociere logică. În aceste condiţii, educatorii şi profesorii încearcă să folosească tot mai des tehnici de educaţie informală în procesul de învăţare al copiilor. De asemenea, şcolile de teatru şi arte atrag din ce în ce mai mulţi elevi.
„Copilăria este intervalul definitoriu din viaţa fiecăruia dintre noi, care marchează punctele de referinţă a personalităţii. Teatrul se apropie de particularităţile copilăriei prin ceea ce îi este propriu: jocul. Acesta este un instrument foarte potrivit în educaţia copilului, care nu face o distincţie clară între joc şi învăţare" susţine psihologul Carmen Anghelescu.
Ghidul „Creşte prin teatru" pentru profesori
Profesorii care vor să aplice în şcoală metode educaţionale alternative inspirate din actorie au la îndemână mai multe instrumente. Unul dintre acestea este ghidul de artă dramatică „Creşte prin teatru", elaborat de psihologul Carmen Anghelescu, în colaborare cu expertul în artă dramatică Marcela Andrei în cadrul proiectului „Creşte prin teatru". Ghidul este un bun instrument de lucru deoarece îi ajută pe educatori să înţeleagă cum funcţionează psihologia copiilor cu vârste între 7 şi 10 ani, descrie metodele de educaţie alternativă prin tehnici de artă dramatică şi oferă exemple de exerciţii. Acesta poate fi descărcat gratuit de pe internet (http://www.cresteprinteatru.ro/resurse/ghid-practic-creste-prin-teatru/ ).
„Iniţiativa „Creşte prin t