Satisfactia utilizatorilor Facebook este intratat de scazuta incat cea mai mare retea sociala din lume risca sa piarda cota de piata in fata concurentului recent lansat Google+, rezulta dintr-un studiu recent citat de PCWorld.com.
Desi satisfactia utilizatorilor Facebook a crescut usor fata de anul trecut, site-ul ramane printre ultimele in indexul de satisfactie al studiului American Customers Satisfaction Index (ACSI).
Experienta utilizatorilor cu Facebook este clasificata ca fiind “poor” (mica – n.r.). Co-autorul studiului, Larry Freed, a declarat ca Facebook are succes datorita unui “fel de monopol” pe piata retelelor sociale.
In ciuda dominantei din prezent (circa 700 de milioane de utilizatori), Facebook nu ar trebui sa “se culce pe lauri”, intrucat lucrurile se pot schimba rapid daca satisfactia consumatorilor nu va creste, conform lui Freed.
“Daca Google isi va marketa corect produsul Google+, Facebook ar putea intampina o concurenta serioasa care, in timp, va eroda puternic cota de piata a liderului actual”, considera el.
Indexul de satisfactie al Facebook a crescut anul acesta cu 2 puncte, pana la 66 din 100 maxim posibil, aratand ca gigantul american se misca in directia potrivita, dar incet.
Oficialii Facebook au comentat spunand ca reteaua sociala ia feedback-ul utilizatorilor in serios si ca lupta sa creeze un mediu “simplu, rapid, inovativ si sigur”.
Oficialii Google au declarat ca Google+, care este in prezent in versiune trial, limitat, are circa 10 milioane de membri.
Pe segmentul de e-business, Wikipedia a fost cel mai bine clasata, cu 78 de puncte, urmata de YouTube detinut de Google, cu 74 de puncte. MySpace nu a mai intrat in studiu deoarece organismul american de cercetare nu a putut primi suficiente raspunsuri de la utilizatorii retelei.
Pe segmentul motoarelor de cautare, Goo