În 2007 rețeaua de microblogging Twitter a introdus hashtag-urile pentru a organiza postărilor utilizatorilor și a introduce o formă simplă de a crea categorii. Multe din platformele de socializare (Flickr, Tumblr, Google+, Instagram, Vine ș.a.) au adoptat această modalitate de indexare a conținutului și între timp hashtag-ul a devenit reprezentativ pentru social media motiv pentru care și Facebook a introdus această funcție luna trecută.
Pentru a folosi hashtag-ul pe orice platformă de socializare se utilizează diezul (#) urmat de un cuvânt sau mai multe fără spații între ele (de exemplu, #gadgetmylove). După ce este format un hashtag acesta devine hiperlink care printr-un click te redirecționează spre o pagină unde sunt afișate toate postările corespunzătoare acelui hashtag. Aceasta este o metoda foarte simplă de a găsi conținut pe un anumit subiect dar și de a participa în dezvoltarea acestuia.
Indiferent de platformă există deja numeroase hashtag-uri populare care pot fi folosite pentru a te ajuta să-ți faci vizibil conținutul. De exemplu, dacă publici o fotografie din Iași, o știre locală sau un status poți folosi #Iasi sau altele relevante postării. Este recomandat să nu abuzezi în folosirea prea multor hashtag-uri pentru o singură postare și să nu utilizezi hashtag-uri nepotrivite conținutului. Foarte mulți utilizatori de pe Twitter urmăresc cele mai populare categorii și aduc conținut în funcție de acestea.
Facebook, cel mai folosit site de socializare din România, a introdus hashtag-urile abia luna trecută, iar mișcarea a fost văzută mai mult ca un contra atac asupra Twitter, o platformă de microblogging mai puțin cunoscută la noi. Ținând cont de setările de siguranță de pe Facebook, chiar dacă sunt folosite anumite hashtag-uri, conținutul va fi vizibil doar dacă este setat modul public. Cu alte cuvinte, este inutil să folosește