Grupul japonez Sony ţinteşte o cotă de piaţă de 50% în România pentru segmentul laptopurilor de peste 1.000 de euro şi estimează că va vinde anul acesta un total de 25.000-30.000 de unităţi, a declarat Lucian Rădulescu, Country Head al Sony România, Bulgaria şi Republica Moldova.
„Piaţa totală este de 420.000 de unităţi (laptopuri - n. red.) şi dacă creştem la o cotă de 5-6%, vorbim de 25.000-30.000 laptopuri la sfârşitul anului în România. Însă noi vrem să fim brandul ales în segementul de peste 1.000 euro, unde avem 2-3 concurenţi“, a spus Lucian Rădulescu.
Piaţa totală a laptopurilor de peste 1.000 de euro din România se ridică la 10.000-13.000 unităţi, iar principalii concurenţi pentru Sony pe acest segment premium de laptopuri sunt Apple, Acer, Assus, HP, Dell şi Lenovo. În prezent Sony are o cotă de piaţă de 40% pe segmentul laptopurilor cu preţuri peste 1.000 de euro, iar ieri a lansat noua gamă Vaio care include modelele Vaio Pro şi Vaio Duo, ale căror preţuri variază între 5.500 de lei (1.200 de euro) şi 10.000 de ei (2.200 de euro).
„În primul trimestru am sesizat o uşoară încetinire a pieţei de electro-it pe fondul stocurilor mari făcute în trimestrul patru al anului trecut şi mai ales în zona entry, a modelelor mai ieftine“, a spus Lucian Rădulescu, adăugând că segmentul mid şi high end nu au fost afectate. Astfel, el apreciază că este vorba doar de persoanele care accesează produse cu preţuri mai mici, care au trecut de la consum la economisire. Per total, pe toate segmentele de produse ale Sony, scăderea fost de 5-6%.
Laptopul Vaio Pro, varianta de 11 inch, are o greutate de doar 0,870 kg, iar varianta de 13 inch cântăreşte 1,06 kg, acestea devenind astfel cele mai uşoare ultrabook-uri din lume, după cum susţin reprezentanţii companiei. Ultrabook-ul dispune de un procesor Intel Core i5 pentru varianta de 11 inch şi Intel Co