Una dintre regulile elementare pentru o comunicare eficientă este să înveţi să asculţi ceea ce au de spus persoanele din jurul tău. Succesul tău profesional şi fericirea din cuplu depind de asta.
Fie că te afli la un interviu de angajare, fie că discuţi cu un potenţial client sau că prezinţi şefului un raport, reuşita acestor acţiuni depinde în mare măsură de abilităţile tale de comunicare. Însă acestea nu se limitează la cum vorbeşti sau la cum scrii, aşa cum foarte multe persoane gândesc.
Ca să ai succes pe plan profesional, nu este suficient să ştii să-ţi transmiţi mesajul persoanei pe care o ai în faţă. Trebuie mai întâi să înţelegi ce şi cum gândeşte persoana respectivă şi apoi să-ţi construieşti mesajul în funcţie de informaţiile pe care le-ai aflat despre şi de la el. Pentru un agent de vânzări, de exemplu, este crucial să înţeleagă mai întâi ce şi-ar dori cumpărătorul şi apoi să-şi muleze oferta în funcţie de preferinţele acestuia.
Analizează ce spune celălalt
În relaţia de cuplu, comunicarea este esenţială pentru o bună înţelegere. Din păcate, într-o controversă, majoritatea oamenilor au tendinţa de a-l învinui pe celălalt pentru diverse greşeli. Mergând la infinit în această convingere, nu fac decât să agraveze conflictul şi să aducă tensiune în relaţie, tensiune care poate duce la destrămarea cuplului.
Deşi poate părea greu de îndeplinit, mult mai constructiv ar fi să încerci să asculţi punctul de vedere al celuilalt şi să priveşti prin ochii lui problema pe care o dezbateţi. Ai putea, în acest mod, să găseşti un sâmbure de adevăr în cele spuse de el şi să-ţi schimbi măcar puţin perspectiva. Acest lucru vă va ajuta să ajungeţi la un numitor comun şi să puneţi capăt discuţiei înainte ca ea să devină motiv de supărare.
Arată-i interlocutorului că eşti interesat de ceea ce spune punându-i, din când în când, întrebări. Astfel