Rezumat: Domnul Ionescu este client Volksbank si a obtinut o sentinta definitiva, irevocabila, pe calea ordonantei presidentiale prin care Volksbank e obligata sa nu mai perceapa comisionul de risc. Sentinta nu se aplica, iar domnul Ionescu, functionar public cu salariul “ajustat” e intr-o delicata situatie financiara. Pentru usurinta lecturii, prin “reclamanti”, rugam a se citi “familia Ionescu”. “Parata” este Volksbank, scrie Dan Popa pe blogul lui.
Detalii: între reclamanţi şi pârâtă s-a incheiat Convenţia de credit nr. ….07.2007, prin care reclamantii erau obligati la plata unui comision de risc (pct.5 lit.a din Condiţii speciale ale Convenţiei). Prin OUG 50/20 10 în vigoare la figura1 Foto: Hotnews
21.06.2010 se arată expres şi limitativ care sunt comisioanele permise de lege printr-un contract de credit, respectiv interzice in mod expres introducerea şi perceperea de noi comisioane (art.35 lit.b).
Pârâta nu s-a conformat. La data de 22.09.2010 s-a eliberat un Plan de rambursare credit prin care reclamantii sunt obligati la plata unui comision nou, comisionul de administrare credit.
Domnul Ionescu, ca aproape toti Ionestii din Romania, nu stiau dedesubturile contractelor dintre client si banca. Au vazut reclamele si au crezut ca ce e ieftin acum (francul elvetian) ieftin ramane, iar ce e mare si frumos (venitul lor), mare si frumos ramane.
Intre timp, austeritatea a venit si s-a instalat pe fluturasul lor de salarii. Salariile nu le mai acopereau ratele, basca cheltuielile cu copilul.
S-au adresat bancii, fara rezultat. S-au adresat Protectiei Consumatorului, care a aplicat o amenda, dar tot degeaba. Banca stia una si buna: comisioanele o data fixate, trebuie achitate indiferent de ce si cum.
Pauza publicitara
Potrivit unor calcule facute de Grupul Oamenilor Care Iubesc Volksbank, banca se confrunta cu ci