Lipsa locurilor de petrecere a timpului liber în marile oraşe din România aduce la putere centrele comerciale care au pariat pe entertainment. Peste 50% din vizitatori calcă pragul unui mall
Lipsa locurilor de petrecere a timpului liber în marile oraşe din România aduce la putere centrele comerciale care au pariat pe entertainment. Peste 50% din vizitatori calcă pragul unui mall doar pentru a viziona un film
Malluri în faliment. O previziune sumbră tot mai des clamată în ultima perioadă de specialiştii pe retail. Unele proiecte de centre comerciale anunţate nu vor fi finalizate niciodată, altele vor fi ocolite de vizitatori. Şi nu doar din cauza saturaţiei pieţei, ci şi pentru că, pur şi simplu, nu toate tipurile de mall vor avea lipici la români.
Bătălia se anunţă aşadar una aprigă: developerii vor trebui să se arate ingenioşi în alegerea şi combinarea principalelor puncte de atracţie pentru a-şi atrage numărul optim de vizitatori.
"Există foarte multe proiecte de centre comerciale anunţate pentru oraşele mari din România, însă este evident că nu toate proiectele vor fi de succes", subliniază Andrei Văcaru, senior consultant Jones Lang LaSalle. De aceeaşi părere este şi Reuven Havar, CEO al Africa Israel Europe, unul dintre developerii de top de pe piaţa românească de retail. Deşi strategia de investiţii a grupului este în mod clar concentrată pe centre comerciale, atât în Bucureşti, cât şi în provincie, Havar este conştient de faptul că succesul pe acest segment nu va fi unul necondiţionat - aceasta mai ales în condiţiile unei concurenţe acerbe.
Vizionarea unui film, activitatea preferată a vizitatorilor
Care sunt, în acest context, ingredientele succesului unui centru comercial? Dincolo de locaţie, punctul zero al oricărui mall de renume, partea de divertisment are o influenţă decisivă. Ca urmare a puterii de cumpărar