Cele mai multe reclamaţii: informare incompletă şi neeliberarea formularului de acceptare a tranzacţiei
Cele mai mari nereguli găsite de către inspectorii de la Protecţia Consumatorului la casele de schimb valutar au fost legate de afişarea cursurilor. În Arad, inspectorii au găsit afişaje neclare, iar în Iaşi şi Mehedinţi, cursurile nu erau afişate şi în exteriorul casei de schimb.
Nereguli s-au constatat şi la notarea comisioanelor practicate, care nu erau trecute pe un panou distinct, de culoare roşie, la aceleaşi dimensiuni cu celelalte informaţii. Inspectorii au constatat că unii operatori economici nu aveau afişate separat cursurile pentru monede, bancnote uzate, rupte sau ieşite din uz.
Deşi legea prevede emiterea unui formular de acceptare a tranzacţiei, inspectorii au constatat că la multe case de schimb valutar nu se practică acest lucru. Mai mult, unii operatori nu aveau nici autorizaţie de funcţionare. De altfel, cele mai multe reclamaţii primite de la consumatori, indicau informarea incompletă asupra cursului valutar şi neeliberarea formularului de acceptare a tranzacţiei.
170.000 lei, totalul amenzilor
Inspectorii ANPC îi sfătuiesc pe consumatori să urmărească dacă datele afişate în interiorul şi exteriorul casei de schimb valutar corespund între ele. Apoi, să urmărească dacă este trecut comisionul şi dacă informaţiile prezentate sunt aceleaşi trecute în formularul de acceptare a tranzacţiei.
O dată semnat formularul, se consideră că tranzacţia este acceptată de ambele părţi, iar reclamaţiile ulterioare sunt inutile. Pentru abaterile constatate, operatorii economici verificaţi au fost amendaţi în total, cu 170.000 lei. (E.H.)
Cele mai multe reclamaţii: informare incompletă şi neeliberarea formularului de acceptare a tranzacţiei
Cele mai mari nereguli găsite de către inspectorii de la Protecţia Consumatorulu