Noul Nissan Murano este un crossover japonez cu un aspect impunator, rafinat, cu linii curbe pronuntate, suprafete fluide si roti mari.
Desi este numit crossover Murano are dimensiuni de SUV si o motorizare pe masura, un 3,5 litri benzina V6 de 252 CP cu o transmisie CVT. Pretul modelului de test cu echiparea de varf Ultimate este in jur de 50.000 euro cu TVA.
Murano este mare si stabil, te face sa conduci relaxat, ia viteza lin, fara socuri sau intreruperi, trecerile dintr-o treapta de viteza in alta si acceleratia sunt continue. Cu peste 1.000 de sabloane diferite stocate in memorie pentru combinatia viteza vehicul-turatie motor, transmisia X-tronic CVT este capabila sa selecteze instant combinatia ideala pentru orice tip de drum.
Murano vine cu sistemul ALL MODE 4x4-I, un sistem integrat care analizeaza terenul in timpul deplasarii vehiculului, simte aderenta la drum a fiecarei roti in parte si distribuie cu precizie cantitatea corecta de cuplu intre rotile din fata si cele din spate.
Sistemul de suspensii independente pentru cele patru roti si suspensia multibrat avansata pentru puntea spate asigura o manevrabilitate remarcabila pe orice tip de drum si orice suprafata.
Cei 252 de cai putere sunt suficienti pentru greutatea noului Murano (1.900 kg), se misca bine, dar nu rapid, mi-as fi dorit 300 CP. Acceleratia de la 0 la 100 km/h are loc in 8 secunde, iar viteza maxima este de 210 km/h.
Foarte interesant este consumul, pentru un V6 benzina 252 CP, de 8,4 litri extra-urban si de 14,7 litri urban in conditii de trafic lejer. Este pentru prima data cand o masina consuma mai putin decat precizeaza constructorul in fisa tehnica. In timpul testului am parcurs 100 km in oras si 500 km in afara, viteza maxima pe autostrada fiind de 120 km/h.
Motorul este deosebit, nu se aude nici cu geamul deschis, nu vibreaza, te duce cu gandul