Licitatia publica organizata de TVR pentru viitorul gestionar al spatiului publicitar al celor patru canale ale Societatii Romane de Televiziune s-a incheiat, la sfarsitul lunii trecute, cu o surpriza de proportii.
Victoria repurtata de agentia Splendid Media este contestata de celelalte doua companii aflate in cursa, ARBOMedia si DBV Media House, care ridica semne de intrebare in privinta unor interese ascunse in spatele deciziei comisiei TVR care a desemnat castigatorul
O comisie de evaluare condusa de Tudor Giurgiu, presedinte-director general al TVR, a decis sa renunte la parteneriatul din ultimii sase ani cu ARBOMedia si sa aloce administrarea publicitatii postului public de televiziune companiei Splendid Media.
Controlata de grupul de presa al Academiei Catavencu, aceasta a reusit, conform datelor oficiale, sa se detaseze in fata concurentilor de la ARBO si de la cealalta agentie ramasa in ultima faza a licitatiei, nu atat prin oferta financiara, capitol la care s-a clasat pe locul al treilea, cat prin oferta tehnica, aceasta dovedindu-se extraordinara in ochii conducerii TVR.
Dupa cum se va vedea in continuare, aprecierea a fost pe cat de subiectiva pe atat de netransparenta, ceea ce lasa loc pentru diverse scenarii, ca sa ne plasam in domeniul de expertiza al actualului presedinte al SRTV.
Care este miza intregii afaceri? Publicitatea reprezinta, conform ultimelor date oficiale, circa 11% din totalul veniturilor realizate de televiziunea publica. Un procent mic, dar o valoare foarte mare: potentialul de vanzari in urmatorii trei ani se ridica la multe zeci de milioane de dolari, din care firma ce va gestiona aceste vanzari isi va lua un comision considerabil. Mai precis, unul de 5%, conform datelor oferite de TVR.
Banii nu inseamna insa totul, sunt de parere membrii comisiei care a evaluat