A fost odata ca niciodata o vreme cand vacanta incepea chiar din gara, pe peronul unde un vagon de lux te atragea cu aerul lui misterios si romantic. Te urcai in tren si parca intrai intr-o alta lume, unde stilul, gratia si eleganta erau atat de familiare
Elitele acelor timpuri calatoreau pretutindeni numai cu trenul, in vagoanele lor private unde luau cina in portelanuri scumpe si erau serviti de chelneri foarte bine instruiti. La inceputul secolului trecut, epoca de aur a turismului feroviar, clasele sociale de varf umpleau vagon dupa vagon in fiecare statie de tren. Calatoreau in interes personal sau de afaceri si nu erau catusi de putin deranjate de mersul leganat si lenes al trenului. Aveau timp sa faca doua zile din Romania pana in Bulgaria sau mai multe ore din Milano pana la Roma. Si aveau si dispozitia necesara unui astfel de drum pentru ca, pe langa vagoanele normale, cu banchete, exista si vagonul restaurant unde puteau servi nestingheriti cocteiluri sofisticate in timp ce se cufundau in canapelele moi de piele si mahon.
In plus, intotdeauna a fost romantica o calatorie cu trenul. Si cand e vorba de Trans-Siberian, este cu atat mai interesanta. Golden Eagle, un nou tren de lux, tocmai a fost lansat pe sine luna aceasta pe traseul Moscova-Vladivostok. Are 21 de vagoane in care sunt incluse si doua restaurante si un bar. Pasagerii de la clasa gold vor sta in cabine de 24 de metri patrati dotate cu televizoare cu ecran plat, DVD si CD playere, aer conditionat si bai separate.
Clasa silver ofera aceleasi conditii, cu diferenta ca aveti la dispozitie numai 18 metri patrati de "camera". Compania britanica GW Travel ( ) are in plan sa lanseze doua trenuri pe aceeasi ruta in perioada mai-noiembrie. Unul dintre ele, Siberian Tiger, se remarca prin stilul mult mai apropiat de Rusia, cu vagoane de dormit care au paturile alaturate. I