Numărul clienţilor Vodafone România a ajuns în acest an fiscal la 7,94 milioane, în scădere cu 1,25 milioane, potrivit rezultatelor financiare publicate astăzi de către Vodafone Group Plc, scrie Agerpres. Cu toate acestea, profitul EBITDA a urcat cu 1,4%, la 302,9 milioane euro.
Astfel, Vodafone România a înregistrat un număr total de 7.938.829 de clienţi, la 31 martie 2012, în scădere cu 1,257 milioane (-13,66%) faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în urma deconectării continue a cartelelor prepay inactive pe parcursul anului, dar şi ca urmare a introducerii unor noi standarde de raportare a bazei de clienţi care au exclus SIM-urile M2M şi alte servicii de date fixe.
Veniturile Vodafone România au scăzut în anul fiscal 2011-2012, încheiat la 31 martie a. c., cu 2,7%, până la 812,1 milioane euro comparativ cu anul fiscal anterior. Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) a urcat cu 1,4%, la 302,9 milioane euro. Totodată, EBITDA ca procent din servicii, a fost de 37,3%, ceea ce reprezintă o creştere de 0,8% faţă de anul precedent.
Veniturile totale au atins 812,1 milioane euro, ceea ce reprezintă o scădere de 2,1%, comparativ cu ultimul trimestru al anului precedent, şi o scădere de 2,7% la nivelul întregului an financiar.
Veniturile din servicii au atins valoarea de 768,7 milioane euro, la 31 martie 2012, o scădere de 1,8% comparativ cu ultimul trimestru al anului precedent, şi de 3,4% pentru întregul an financiar.
Cu excepţia efectului diminuării tarifelor de interconectare, intrate în vigoare la 1 martie a.c., veniturile din servicii au scăzut numai cu 0,6% pentru trimestrul încheiat la 31 martie a.c., comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Internetul mobil, în ascensiune
Potrivit sursei citate, serviciile de Internet mobil au crescut semnificativ pe fondul lansării de oferte