BMW rămâne liderul mondial al segmentului de piaţă ocupat de maşinile de lux. Vânzările BMW au crescut în luna mai cu 8%, până la 139.161 unităţi, mai mult faţă de principalii rivali, Audi şi Mercedes, conform autonews.com.
Creşterile vânzărilor BMW din luna mai au fost ajutate mai ales de situaţia pozitivă de pieţe precum cea americană sau chineză, unde a înregistrat creşteri de zece procente, respectiv unsprezece. După primele cinci luni BMW a totalizat la nivel mondial vânzări de 651.168 unităţi, o creştere cu 7% faţă de perioada similară a anului trecut. Luna mai a acestui an a fost una record pentru grupul BMW, care mai include şi mărcile Mini şi Rolls-Royce, fiind înregistrate vânzări de 166,397, cu 6% mai mult faţă de anul trecut. Din 2001, de când a fost relansat brandul Mini, au fost vândute peste 2,5 milioane astfel de exemplare.
Citeşte şi Disputa Bruxelles-Beijing se agravează: vânzările BMW, Mercedes şi Audi în pericol
BMW anunţă şi care sunt modelele cel mai bine vândute în luna mai. În timp ce SUV-ul X1 a înregistrat creşteri de 29%, până la aproximativ 15.000 unităţi, Seria 3 a crescut cu 28%, până la 41.800 unităţi. De la momentul lansării sale, din 2012, Seria 3 a fost comercializat în 400.000 exemplare.
Al doilea producător clasat, Audi, se situează în imediata apropiere a liderului mondial, cu vânzări în luna mai 137.200 unităţi, o creştere de şase procente. Totuşi Audi a înregistrat o evoluţie mai bună după primele cinci luni ale anului, totalizând 640.200 unităţi, cu 7% mai mult faţă de anul aceeşi perioadă a anului trecut. Vânzările Audi se sprijină mai ales pe vânzările din China, acolo unde brandul german este lider de piaţă, la mare distanţă de BMW.
Mercedes rămâne pe locul al treilea cu puţin peste 121.000 autoturisme vândute în luna, ceea ce înseamnă o creştere de 7%. În primele cinci luni ale anului Mercede