Yahoo s-ar putea afla in pozitia in care sa incerce o vanzare catre un gigant IT si online, dupa ce compania a concediat-o pe Carol Bartz, CEO de doar 18 luni, scrie Guardian.co.uk.
Candva una dintre cele mai valoroase companii din online – si target-ul unei oferte nesolicitate de preluare in valoare de 44,6 mld. $ din partea Microsoft in ianuarie 2008, Yahoo a subliniat intr-o declaratie oficiala ca are in plan “revizuirea integrala a strategiei” pentru “a pozitiona compania pe crestere”.
Pe de alta parte, o sursa din interiorul companiei a declarat pentru Wall Street Journal ca firma este gata sa se vanda pentru pretul corect. In 2008 insa, compania avea o valoare de piata dubla fata de luna septembrie a anului curent.
Desi compania a angajat o echipa completa de headhunteri pentru a gasi candidati pentru functia de CEO, compania fiind condusa in prezent de directorul financiar Tim Morse, atmosfera din interiorul Yahoo sugereaza ca are in fata cea mai dificila perioada din existenta ei de 17 ani.
Problema Yahoo este aceea ca este “inghitita” de doua firme mai tinere – Google si Facebook, care absorb veniturile pe care Yahoo se bazeaza. Rezultatele pe al doilea trimestru al anului au fost cele mai slabe pentru companie, din 2005 – veniturile au scazut cu 5%, pana la 1 mld. $, in timp ce profitul net a crescut usor, de la 213 mil. $ la 237 mil. $.
Faptul ca Bartz a trimis e-mail-ul care anunta compania de plecarea ei subita de pe un iPad, in loc de o interfata a Yahoo este graitor pentru starea de spirit a fostului CEO. Atunci cand Bartz a fost numita in functie a devenit brusc nepopulara, din cauza reducerii nivelului de salarii si a disponibilizarilor. Cu toate acestea, Carol Bartz nu a reusit sa readuca compania pe crestere.
De la numirea ei, veniturile companiei s-au redus cu 25% si, chiar daca profitul aproape s-a d