Alain Prost şi Dacia au încheiat pe locul doi la general. Am participat la ultima etapă a trofeului, desfăşurată la Clermont Superbesse, unde am intrat în contact cu teamul Dacia şi am stat de vorbă cu Alain Prost.
Dacia Duster şi Alain Prost au încheiat sezonul 2009-2010 al Trophée Andros pe locul doi, în faţa unor mărci precum BMW, Citroën sau Toyota.
Rezultatul este cu atât mai meritoriu, cu cât Dacia se află la prima participare în această competiţie, care are şapte etape, derulate numai pe piste de gheaţă în diferite staţiuni montane din Franţa, fiind înscrişi aproape 50 de piloţi şi 8 mărci. „Este al şaptelea sezon în care particip la Trophée Andros şi prima dată cu Dacia.
Este un proiect nou, a trebuit să gândim şi să facem o maşină şi un motor complet noi. Am început pregătirile puţin cam târziu. De exemplu, am pus motorul pe Dyno test pentru reglaje de abia în octombrie, iar sezonul a început la sfârşitul lui noiembrie şi nu am avut destul timp. Am făcut totul pentru a fi competitivi, dar nu îndeajuns pentru a fi campioni. Ştiam oricum că va fi dificil".
Atmosferă fantastică
Desfăşurarea de forţe de la standul Dacia este impresionantă: motorhome cu zonă pentru relaxare a pilotului şi loc pentru servit masa, cortul mecanicilor unde se pregăteşte maşina şi o grămadă de vizitatori.
„Pentru francezi este o competiţie importantă, deoarece are loc într-o perioadă de pauză, când nu se mai desfăşoară nici o altă competiţie, ceea ce generează un interes foarte crescut", ne-a declarat Prost.
De altfel, cursa a fost vizionată de un public extrem de numeros, ce a îndurat un frig năpraznic de -10º Celsius în miez de noapte, oră la care s-au desfăşurat finalele. Altfel, ziua competiţională începe în jurul orei 15, pentru a se încheia cu mult după ora 24. Obiectivul Dacia a fost să câştige cât mai multe curse.
„Am câşt