Chinezii devin din ce în ce mai buni la produs maşini. Unul dintre motive este şi acela că se pricep să taie cheltuielile astfel că şi preţurile sunt mici.
Zhejiang Geely Holding Group Co, unul dintre cei mai mari producatori auto din China, a efectuat 20 - 25 teste de impact când a dezvoltat popularul model Panda, după cum au declarat inginerii implicaţi în proiect, arată o analiză a Reuters. Dacă comparăm situaţia cu testele pe care le face un producător mondial tipic pentru noile sale modele - acesta face între 125 şi 150 de teste de impact pentru fiecare model nou. Astfel, Geely a economisit 200 de milioane de yuani (31.571.000 dolari) şi doi ani din dezvoltarea modelului.
În schimb, designerii chinezi susţin că nu mai copiază modelele unor producători consacraţi, aşa cum se întâmpla în anii anteriori, ci că doar "aproximează" astfel încât la sfârşit să obţină un produs original.
De asemenea, chinezii folosesc şi alte strategii pentru a face economii: designul este simplificat, se folosesc cele mai ieftine material şi se elimină accesoriile care ar face preţul maşinii să crească.
"Nu mai e vorba de copiat. Nu mai e deloc aşa de simplu", spune Wang Kejian, preşedinte al CH-Auto. "Din moment ce constructorii auto chinezi nu au experienţă şi know-how în design auto, trebuie să dezvoltăm propriul design studiind maşini străine", susţine el.
Astfel, un producător chinez poate dezvolta un model nou într-un timp redus la jumătate faţă de un alt producător, adică doi ani şi jumătate faţă de patru-cinci ani. Un analist citat de Reuters spune că este clar că se fac şi sacrificii la partea de calitate pentru ca o maşină să fie dezvoltată atât de repede, însă există şi părţi pozitive - elimină sau scurtează etape care durează prea mult.
China a exportat în ultimul an aproape 850.000 de maşini şi se aşteaptă la o creştere de 50%, care să dep