În plină criză, companiile de taxi din Baia Mare se întrec să scadă succesiv tarifele. Mulţi şoferi se plâng că, dacă vor practica în continuare taximetria la „tarifele de criză" impuse de patroni, vor ajunge pe drumuri.
Prima ieftinire a tarifelor practicate de taximetrişti a fost făcută în urmă cu trei săptămâni, de societatea Galant din Baia Mare. Atunci, patronul companiei, Vasile Paşca, a renunţat la tariful de extern, iar pe cel de oraş l-a scăzut de la 1,7 lei pe kilometru la 1,49 lei pe kilometru. În ultimele trei săptămâni, nu mai puţin de opt şoferi ai companiei Galant au renunţat la slujba de taximetrist, spunând că nu mai rezistă să lucreze în pierdere. „După ieftinire, nu-mi mai ajungeau banii pentru a alimenta, ca să nu mai pomenesc de costurile de întreţinere ale maşinii. Am preferat să mă reorientez. E adevărat, erau comenzi mai multe şi, la început, chiar m-am bucurat. Dar în scurt timp am realizat că lucrez permanent în pierdere", precizează un fost taximetrist de la Galant, Gabriel P., în vârstă de 48 de ani.
Ultima „bombă": 1,39 lei pe kilometru
Săptămâna trecută, a fost rândul companiei Usi de a ieftini tarifele. „Am scos tariful de extern şi noi, iar intern, pe kilometru, am fixat 1,39 lei. Nu e vorba neapărat de concurenţă neloială. E criză. Cum să faci să fie bine pentru toţi? Văd câte un bătrânel care se zgârceşte şi la ultimul bănuţ, pentru că efectiv nu-şi permite să plătească mai mult la câte o cursă. Vom vedea cum vor evolua lucrurile", punctează patronul societăţii Usi, Alexandru Lucaci.
În prezent, compania Usi numără 120 de maşini, iar pe unele dintre acestea lucrează şi doi şoferi, în schimburi. În doar câteva zile, de când s-a schimbat tariful, au rupt colaborarea cinci şoferi. „Nu este rea-voinţă. Pur şi simplu, când ceva nu e rentabil, mai cuminte e să pleci", arată Nicolae Batin, unul din ş