Este interogatia cu care prolificul si impetuosul artist sticlar Ioan Nemtoi provoaca Europa, la vremea sarbatoririi destinului ei comunitar. O face intr-una dintre marile ei capitale, la Viena, unde vocatia politica a comunitatii continentale se intretese fericit cu nestinsele ei aspiratii culturale, nutrite de o seculara si infloritoare traditie. Evenimentul, desfasurat de-a lungul lunii mai, este parte a unui proiect mai amplu, intitulat Zilele culturii bucurestene la Viena, organizat si stipendiat de Primaria Bucurestilor, in conlucrare cu Primaria Capitalei austriece. Cateva dintre cele mai prestigioase institutii publice si de cultura vieneze gazduiesc manifestarile artistilor romani. Quartier Museum, din vecinatatea celebrului Leopoldinum, si Palatul Palffy, din inima Vienei, ca si o parte din spatiile stradale din preajma lor, au devenit "scena" ad-hoc pe care Ioan Nemtoi si-a montat spectacolul plastic.
Un concept expozitional anume imaginat pentru ambianta vieneza de la Palffy si Quartier. El si-a propus sa incorporeze intr-un impunator flux vizual, insolit prin proportiile lui monumentale, intregul suflu semnificativ al zonei si atmosfera sensibila inconjuratoare. Si aceasta, prin indrazneala viziunii lui plastice si a filosofiei formelor, dar mai ales prin interactionarea flexibila si cordiala cu mediul arhitectural, cu diferitele materialitati aflate in zona (zidarii de piatra, pavaje diferite, fero si fonterie, apa, vegetatie arboricola si floricola, mobilier stradal sau de interior traditional), dar si cu aglomeratele circuite pietonale. Rezultatul acestei provocari, prin care un material atat de contradictoriu precum e sticla, rezistent si fragil deopotriva, osciland intre transparenta, fluiditate si stenicitate, poate fi integrat atat de spectaculos in dinamica existentei comunitare contemporane, a declansat o surprinzatoare, prin ent