Care este mesajul central al mișcării de protest împotriva exploatării de la Roșia Montană?
Strategia de comunicare a celor care protestează împotriva proiectului RMGC a evoluat. Dintr-o masă pestriță de scandări, revendicări, și lozinci, un mesaj se ridică deasupra tuturor. O idee a fost cristalizată. O revendicare a devenit cheia de boltă a tuturor vocilor din piață. Iar aceasta este domnia legii.
Așa se explică faptul că fenomenul acestei revolte nu a fost înțeles de la început. Aș spune că nici celor mai mulți dintre cei prezenți în strada protestelor el nu a fost clar încă de la început. Era limpede doar faptul că nu este vorba numai despre Roșia-Montană. Că nu avem de-a face cu o mișcare eco. Ci că este vorba și despre altceva. Un altceva care zbura pe deasupra capetelor tuturor celor care întinseseră bannere și pancarte pentru a prinde această idee, cam așa cum un entomolog întinde plase pentru a captura fluturi prețioși. Lozincile pestrițe ale pieței erau, de fapt, capcanele întinse acestei unice-idei pândite. Uneori, chiar frânturi din ceea ce ea reprezintă. Domnia legii. Domnia legii, nu a parlamentarilor, nu a politicienilor, nu a trusturilor de presă, nu a televiziunilor, nu a corporațiilor, nu a indiferenței, nu a tăcerii, nu a specialiștilor, nu a afaceriștilor, nu a proletarilor, nu a jandarmilor, nici a minerilor și, uneori, nici chiar a democrațiilor – pentru că și decizia unei majorități poate fi o decizie neconstituțională. Ci domnia legii.
Această idee unică a început să încolțească în mințile oameni. O poți vedea comunicată fie în piață, pe bannere sau pe buzele oamenilor, fie în online, pe bloguri, în articole sau comentarii.
De ce este proastă strategia de comunicare RMGC-ului? Consultație gratuită.
Strategia de comunicare a celor care susțin proiectul minier de la Roșia Montană nu a evoluat. Dimpotrivă, merge din