Să-ţi dezvălui latura sensibilă la serviciu este, aparent, un lucru lipsit de profesionalism şi o dovadă de slăbiciune. Există însă câteva situaţii în care plânsul poate fi de ajutor în carieră.
Serviciul este cea mai mare sursă de stres din viaţa oamenilor, semnala cu câteva zile în urmă efectuat de organizaţia nonguvernamentală britanică „Mind“, care sprijină persoanele cu afecţiuni mentale. Problemele financiare şi cele de sănătate generează mai puţin stres decât locul de muncă, potrivit studiului britanic efectuat pe 2.000 de persoane active profesional. În aceste condiţii, nu este de mirare că tensiunile acumulate la serviciu sunt eliberate adeseori prin plâns.
Femeile dure nu au mai mult succes
Plânsul la serviciu nu este un comportament acceptat de societate. El este perceput ca o dovadă de lipsă de profesionalism, iar în cazul şefilor, plânsul poate fi perceput ca semn de slăbiciune. Chiar şi aşa, un număr destul de mare de oameni îşi aerată latura sensibilă la serviciu vărsând lacrimi.
Cum era de aşteptat, mai multe femei decât bărbaţi plâng la birou. Anne Kreamer, autorul unor cărţi motivaţionale, a intervievat 700 de manageri femei şi bărbaţi pentru a ajunge la concluzia că 41% din managerii femei au plâns la birou în anul anterior, comparativ cu doar 9% din managerii bărbaţi. Există un argument biologic în favoarea reprezentantelor sexului frumos: corpul lor secretă de şase ori mai multă prolactină decât cel al bărbaţilor. Acest hormon favorizează plânsul.
Este plânsul un dezavantaj pentru evoluţia profesională? Acelaşi studiu arată că lacrimile nu le-au afectat femeilor în niciun fel succesul în carieră. Din contră, se pot bucura de un succes mai mare dacă, în loc să imite duritatea bărbaţilor, aleg să-şi dezvăluie latura sensibilă în faţa colegilor şi subalternilor. Prin urmare, spune Anne Kreamer, femeile fac inutil efortu