Anul acesta va fi unul lipsit de stralucire pentru piata de media, pentru ca bugetele investitorilor in publicitate ar putea scadea cu pana in 5% fata de 2012, a declarat pentru Wall-Street.ro, Bogdan Prajisteanu, directorul general al MEC Romania, una dintre cele mai mari agentii de media.
“Dat fiind semnalele economice interne si externe, 2013 se anunta un an lipsit de stralucire. Daca la inceputul lui 2012 estimam o stagnare sau chiar o usoara crestere, realitatile, semnalele venite atat din piata interna cat si din cea externa ne fac sa estimam pentru 2013 o usoara scadere de pana la 5% fata de 2012, undeva in jurul valorii de 300 milioane euro. Anul trecut s-a incheiat de asemenea in aceeasi termeni pesimisti, cu o scadere de aproximativ 5% fata de anul precedent”, spune Prajisteanu.
Printre factorii care vor duce la o posibila scadere si anul acesta a investitiilor in publicitate se numara atat evolutia macroeconomica a Romaniei, dar si faptul ca anul acesta nu vor mai fi evenimente sportive majore precum au fost in 2012 Jocurile Olimpice de la Londra si Campionatul European de Fotbal. Online-ul va atrage 15% din bugetele pentru publicitate Din valoarea de circa 300 de milioane de euro investita de catre companii in achizitia de publicitate in 2012, in jur de 190 de milioane de euro (63%) au fost alocate pentru televiziune. Reclamele pentru televiziune sunt urmate de internet (cu 41 de milioane de euro), OOH ((panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare-30 mil. euro), presa scrisa (23 mil. euro) si radio (18 mil. euro).
Investitiile in online sunt singurele care au crescut si in criza, insa bugetele pentru publicitate pe internet au pornit de la o baza foarte mica de pana in 10 milioane de euro in urma cu cinci ani.
“Cele mai importante tendinte anul acesta sunt cresterea ponderii onlineului in mixul de