Ministerul Transporturilor vrea ca în următorii trei ani România să aibă 530 de kilometri de autostradă, adică cu circa 200 de kilometri mai mult decât are în prezent ţara noastră. De asemenea, Ministerul intenţionează să modernizeze încă 800 de kilometri de drumuri naţionale.
"Am accelerat atragerea fondurilor de coeziune şi a sumelor de la Banca Europeană de Investiţii pentru ca în trei ani să avem 530 de kilometri de autostradă şi 800 de kilometri de drumuri naţionale modernizate", a declarat ministrul transporturilor Anca Boagiu, citată de Mediafax.
Noua promisiune vine în contextul în care în 2008, fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, promitea un total de 1.000 de kilometri de autostrăzi în patru ani. Din 2004 până la finalul lui 2009, România a reuşit să mai construiască doar circa 120 de kilometri de autostrăzi, potrivit datelor ZF. Astfel, am rămas cu mult în urma ţărilor vecine, precum Ungaria sau Bulgaria, care au 696, respectiv 459 de kilometri de autostrăzi. Nici anul acesta România nu a fost mai productivă la capitolul construcţie de autostrăzi. La mijlocul lunii noiembrie, autorităţile au mai inaugurat 10 kilometri ai Autostrăzii Transilvania, care se adaugă la cei 42 finalizaţi anul trecut. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Şi centura ocolitoare a Sibiului ar urma să fie dată în folosinţă la începutul lunii decembrie. Centura are o lungime de 17,2 kilometri cu profil de autostradă şi 3,6 kilometri cu profil de drum naţional.
Anca Boagiu a mai recunoscut că procesul de absorbţie a fondurilor europene a pus beţe în roate dezvoltării infrastructurii. "Pregătim proiecte ca să nu mai păţim ca în perioada 2007-2008, când nu am reuşit să atragem niciun fond de la UE în principal din cauză că nu aveam autorităţile de management auditate", a mai spus Boagiu. Într-adevăr, Ministerul Transporturil