Este impovarat de viata grea si lupta pentru supravietuire, dar este muncitor, harnic si cinstit, are constiinta nationala si este patriot, are un suflet mare si este inteligent - acesta ar fi autoportretul romanilor in studiul CATIbus, realizat in luna februarie de Mercury Research.
Studiul CATIbus a fost realizat in luna februarie 2009 de Mercury Research pe un esantion de 680 de persoane din mediul urban, cu varsta peste 18 ani. Scopul urmarit de acest studiu: obtinerea unui profil al romanului, asa cum este el vazut chiar de romani.
Romanii sunt inclinati sa faca mai degraba aprecieri negative la adresa lor, arata rezultatele studiului CATIbus: 46% dintre romanii cu varsta peste 18 ani din mediul urban s-au gandit la asocieri sau insusiri mai putin laudative, iar 33% au facut aprecieri pozitive - harnicia, optimismul si inteligenta sunt printre primele valori mentionate.
Profilul romanului: este impovarat de viata grea si lupta pentru supravietuire, dar este muncitor, harnic si cinstit, are constiinta nationala si este patriot, are un suflet mare, este inteligent si se identifica cu traditiile si istoria nationala dar, pe de alta parte, e si cam certat cu legea.
Traiul greu se afla pe primul loc in aprecieri si a fost mentionat de doi din zece romani din mediul urban. Pe pozitia a doua se afla constiinta nationala prezenta la 12% dintre romani: au fost amintite valori precum patriotism, confrati, unire, nationalism, limba romana. Romanul este si gospodar, harnic, mestesugar si priceput, aceste insusiri fiind indicate de 11% dintre cei chestionati.
Printre trasaturile cu care se identifica romanii se afla si cinstea, corectitudinea sau modestia (8%), aceste trasaturi fiind mai degraba mentionate de persoanele mai in varsta. In acelasi timp, sunt si certati cu legea, 8% asociind romanii cu hotia, criminalit