Volumul vânzărilor de autovehicule noi pe piaţa din România a scăzut, în primele zece luni ale anului, cu 9,8%, din care 8,3% numai la autoturisme, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2012, potrivit datelor publicate, joi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile /APIA/.
Cu un volum total de 8.295 unităţi vândute în luna octombrie şi de 65.747 unităţi (din care 55.400 autoturisme) în intervalul ianuarie-octombrie, se consemnează o scădere totală de 9,8%, la care autoturismele 'contribuie' cu -8,3%.
Conform APIA, vânzările de autoturisme din producţia naţională au înregistrat, în ultimele patru luni (iulie-octombrie), creşteri importante faţă de anul anterior, fapt ce face ca, la 10 luni, acestea să ajungă în teritoriul pozitiv (+8,5%), comparativ cu vânzările mărcilor din import, care rămân în zona negativă.
În ceea ce priveşte producţia naţională, la un volum total de 339.166 unităţi fabricate în primele zece luni, se înregistrează o creştere de 21,9% faţă de anul 2012, cifră datorată în exclusivitate producţiei de autoturisme care înregistrează o majorare de 27,1% (volum total 339.150 unităţi). În intervalul analizat din 2013, faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent, au fost fabricate cu 61.035 mai multe autovehicule.
Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Duster (99.299 unităţi), urmată de Dacia Sandero (95.420 unităţi), Dacia Logan (70.693 unităţi) şi Ford B-MAX (62.690 unităţi).
La export, se consemnează, în primele zece luni, un volum de 302.184 unităţi (+12,2%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012).
Cel mai exportat model a rămas Dacia Duster (98.878 unităţi), urmat de Sandero (94.750 unităţi) şi Ford B-MAX (62.696 unităţi).
Din datele APIA reiese faptul că aproximativ 89% din producţia naţională a fost exportată, industria auto contrib